Fortuna, P. (2018). Sprzedaż bez sprzedawania. Psychologia dobrego wpływu na klienta. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Badania efektu trzeciej osoby
Błachnio, A., Przepiórka, A., Fortuna, P. (2010). The effect of the third person In Internet. W: A. Błachnio, A. Przepiórka, T. Rowiński (red.), Internet in Psychological Research (s. 149-168). Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
Badania perswazji narracyjnej (storytellingiem)
Łatkowski, M., Gorbaniuk, O., Fortuna, P. (2007). Wpływ instrukcji wyobrażeniowej i narracyjnej formy komunikatu na skuteczność reklamy prasowej. W: P. Francuz(red.). Obrazy w umyśle. Studia nad percepcją i wyobraźnią (s. 271-290). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
Fortuna, P. (2007). Zmiana przekonań w wyimaginowanym świecie. Rola wyobraźni w perswazji narracyjnej. W: P. Francuz (red.). Obrazy w umyśle. Studia nad percepcją i wyobraźnią (s. 249-270).
Badania korekty postaw (obrony przed manipulacją)
Fortuna, P. (2007). Obrona przed wpływem telewizji. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Fortuna, P. (2007). Czy można neutralizować manipulacyjny wpływ telewizji? Eksperymentalne badania psychologiczne. W: B. Gujska (red.). Współczesne metodypsychomanipulacji a zdrowie psychiczne (s. 37-52). Warszawa: Polskie TowarzystwoHigieny Psychicznej.
Fortuna, P. (2007). Istotne znaczenie nieistotnych „ozdobników”: wpływ informacji kontekstowej na postawę wobec treści wiadomości telewizyjnej. W: P. Francuz (red.). Psychologiczne aspekty komunikacji audiowizualnej (s. 251-282). Lublin: TN KUL.
Fortuna, P. (2004). Perswazyjne oddziaływanie telewizji. Możliwości obrony. W: P.Francuz (red.) Psychologiczne aspekty odbioru telewizji, Vol. 2 (s. 23-78). Lublin: TNKUL.
Badania znaczenia wokalnych aspektów głoszenia kazań
Fortuna, P. (2005). Zachowania niewerbalne w komunikacji kaznodziejskiej, W: J.Twardy, W. Broński, J. Nowak (red.), Mowa żywa. Wybrane aspekty komunikacji kaznodziejskiej (75-95). Kielce: Współczesna Ambona.
Krok, D., Fortuna, P. (2003). Preferencje wokalne w strukturze głosukaznodziejskiego. Psychologiczne badania empiryczne. Przegląd Homiletyczny, 7,201-212.
Krok, D., Fortuna, P. (2001). Znaczenie wokalnych elementów struktury kazaniadla jego recepcji. Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego, 21, 181-213.
Badania rozumienia treści telewizyjnych programów informacyjnych
Fortuna, P., Francuz, P. (2005). O rozumieniu tv informacji – wnioski (cz. I). Zeszyty Telewizyjne, 9, 19-35
Badania zapamiętywania treści telewizyjnych programów informacyjnych
Francuz, P., Fortuna, P. (1999). Zapamiętywanie treści telewizyjnych programów informacyjnych: studium psychologiczne. W: P. Francuz (red.). Psychologiczne aspekty odbioru telewizji (s. 151-181). Lublin: TN KUL.
Badania wokalnego kanału przekazywania informacji
Fortuna, P. (1999). Wokalne elementy struktury przekazu telewizyjnego. W: P. Francuz (red.). Psychologiczne aspekty odbioru telewizji (s. 25-52). Lublin: TN KUL.
Badania tworzenia kanału informacji zwrotnej dla twórców programów telewizyjnych
Francuz, P., Fortuna, P. Bagiński, D. (1998). The psychological aspects of thedoctrine and mission of the regional centers of public television. Journal for Mental Changes, 4, 75-93.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.