Revolutio Cordis

Formacja pojawiła się w drugiej połowie lat osiemdziesiątych grając oryginalną i odmienną od typowo rzeszowskich klimatów muzykę. Wyrosła z punkowego „Dyvisionu L.C.” oraz „Cabaret” grającego w stylu newromantic. Bogate instrumentarium, żeńskie wokale i nietypowe rozwiązania aranżacyjne zdecydowanie wyróżniały nas spośród innych młodych kapel rozpoczynających wówczas granie. Oprócz mnie (gitara) w skład Revolutio Cordis wchodzili pierwotnie: Eryk Przybyszewski – wokal i gitara basowa oraz Piotr Berdowski – perkusja. Wokalistką była poetka Renata Kotarba, autorka kilku śpiewanych przez siebie tekstów. W tym składzie, jesienią 1988 roku Revolutio Cordis brał udział w Przeglądzie zespołów rockowych ROCK MEETING, gdzie zdobył pierwsze miejsce i możliwość zarejestrowania utworu w Studio RSC. Do nagrania jednak nie doszło. Planowaliśmy zarejestrować jeden z najbardziej popularnych kawałków – „Fryzjerzy”, ale…

Fryzjerzy (słowa: Renata Kotarba)

Fryzjerzy tego świata
Zmienili moim myślom uczesanie
Smutkom zrobili trwałą
Nadziejom siwe pasemka

Eryk Przybyszewski (bas, wokal, teksty), Paweł Fortuna (gitara), Justyna Steczkowska (wokal, skrzypce),
Krystyna Steczkowska-Hairulin (skrzypce, chórek), Ewa Gunia-Przybyszewska (skrzypce, chórek), Sławomir „Dżabi” Leniart (perkusja) /1988/

Po tym wydarzeniu w zespole nastąpiło kilka ważnych zmian. Wokalistką została Justyna Steczkowska, która grała również na skrzypcach. Oprócz niej do składu dołączyły: Krystyna Steczkowska – skrzypce, chórki oraz Agnieszka Gunia – skrzypce, chórki. Berdowskiego na perkusji zastąpił Sławomir „Dżabi” Leniart udzielający się wówczas także w zespole Kreacje Niewiary. Revolutio Cordis w tym składzie zagrał kilka bardzo dobrych  koncertów. Najważniejszym był występ w Klubie „O to chodzi”, poprzedzający koncert formacji 1984, nagrywającej wówczas płytę „Brak tlenu”. W związku z różnymi planami edukacyjnymi jego członków zespół  zakończył działalność w 1989 roku. 

Niemal wszyscy członkowie Revolutio Cordis do dnia obecnego zajmują się działalnością muzyczną. Demo, które nagrałem z Justyną Steczkowską w Klubie WSK stało się podstawą wielu aranżacji jej debiutanckiej płyty „Dziewczyna Szamana”.

Eryk Przybyszewski również brał udział w różnych projektach muzycznych – Taxi Skafander,  Telewizor, a także wspierał sesje nagraniowe Jesus Chrysler Suicide. Sławomir „Dżabi” Leniart– to osoba niezwykle czynna w życiu muzycznym. Realizuje się w roli muzyka (perkusja, gitara) oraz producenta muzycznego. Jest ściśle związany z takimi formacjami jak: Kreacje Niewiary, Jesus Chrysler Suicide, Agresiva 69, 2 KreskyMade in Poland. Współpracował także z Mizernym przy tworzeniu numeru „Rzeszowska brać” oraz coveru Republiki. Wraz z Bogusławem Pezdą tworzy grupę producencką współpracując z czołówką polskich artystów, w tym, po długiej przerwie, z Edytą Bartosiewicz. I w końcu Justyna Steczkowska…A wszystko zaczęło się w Revolutio Cordis