Formacja pojawiła się w drugiej połowie lat osiemdziesiątych grając oryginalną i odmienną od typowo rzeszowskich klimatów muzykę. Wyrosła z punkowego „Dyvisionu L.C.” oraz „Cabaret” grającego w stylu newromantic. Bogate instrumentarium, żeńskie wokale i nietypowe rozwiązania aranżacyjne zdecydowanie wyróżniały nas spośród innych młodych kapel rozpoczynających wówczas granie. Oprócz mnie (gitara) w skład Revolutio Cordis wchodzili pierwotnie: Eryk Przybyszewski – wokal i gitara basowa oraz Piotr Berdowski – perkusja. Wokalistką była poetka Renata Kotarba, autorka kilku śpiewanych przez siebie tekstów. W tym składzie, jesienią 1988 roku Revolutio Cordis brał udział w Przeglądzie zespołów rockowych ROCK MEETING, gdzie zdobył pierwsze miejsce i możliwość zarejestrowania utworu w Studio RSC. Do nagrania jednak nie doszło. Planowaliśmy zarejestrować jeden z najbardziej popularnych kawałków – „Fryzjerzy”, ale…
Fryzjerzy (słowa: Renata Kotarba)
Fryzjerzy tego świata
Zmienili moim myślom uczesanie
Smutkom zrobili trwałą
Nadziejom siwe pasemka
Eryk Przybyszewski (bas, wokal, teksty), Paweł Fortuna (gitara), Justyna Steczkowska (wokal, skrzypce),
Krystyna Steczkowska-Hairulin (skrzypce, chórek), Ewa Gunia-Przybyszewska (skrzypce, chórek), Sławomir „Dżabi” Leniart (perkusja) /1988/
Po tym wydarzeniu w zespole nastąpiło kilka ważnych zmian. Wokalistką została Justyna Steczkowska, która grała również na skrzypcach. Oprócz niej do składu dołączyły: Krystyna Steczkowska – skrzypce, chórki oraz Agnieszka Gunia – skrzypce, chórki. Berdowskiego na perkusji zastąpił Sławomir „Dżabi” Leniart udzielający się wówczas także w zespole Kreacje Niewiary. Revolutio Cordis w tym składzie zagrał kilka bardzo dobrych koncertów. Najważniejszym był występ w Klubie „O to chodzi”, poprzedzający koncert formacji 1984, nagrywającej wówczas płytę „Brak tlenu”. W związku z różnymi planami edukacyjnymi jego członków zespół zakończył działalność w 1989 roku.
Niemal wszyscy członkowie Revolutio Cordis do dnia obecnego zajmują się działalnością muzyczną. Demo, które nagrałem z Justyną Steczkowską w Klubie WSK stało się podstawą wielu aranżacji jej debiutanckiej płyty „Dziewczyna Szamana”.
Eryk Przybyszewski również brał udział w różnych projektach muzycznych – Taxi Skafander, Telewizor, a także wspierał sesje nagraniowe Jesus Chrysler Suicide. Sławomir „Dżabi” Leniart– to osoba niezwykle czynna w życiu muzycznym. Realizuje się w roli muzyka (perkusja, gitara) oraz producenta muzycznego. Jest ściśle związany z takimi formacjami jak: Kreacje Niewiary, Jesus Chrysler Suicide, Agresiva 69, 2 Kresky i Made in Poland. Współpracował także z Mizernym przy tworzeniu numeru „Rzeszowska brać” oraz coveru Republiki. Wraz z Bogusławem Pezdą tworzy grupę producencką współpracując z czołówką polskich artystów, w tym, po długiej przerwie, z Edytą Bartosiewicz. I w końcu Justyna Steczkowska…A wszystko zaczęło się w Revolutio Cordis…
Treść serwisu prawnie chroniona © Paweł Fortuna
Polityka prywatności | Projekt i wykonanie: CreLab
Treść serwisu prawnie chroniona
© Paweł Fortuna
Polityka prywatności
Projekt i wykonanie: CreLab
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.