Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Recenzja:
Dr hab. Kinga Lachowicz-Tabaczek, prof. w UWr.
Dr hab. Mariola Łaguna
Nagroda Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu „Książka dla Trenera 2011”
Jeśli książki porównać do piosenek, to ta jest protest-songiem. Dlaczego? Bo nie każda perswazja jest manipulacją i nie jest nią też każda forma komunikacji, bo techniki wywierania wpływu to coś więcej niż bezrefleksyjne wyzwalacze uległości opisane przez Roberta Cialdiniego, bo istnieje „biała perswazja”, bo od trenerów powinno się wymagać respektowania kodeksu etycznego, bo nie każdy storytelling to perswazja narracyjna, bo istnieją niezamierzone skutki wywierania wpływu, bo silna argumentacja nie jest wystarczająca, by kogoś przekonać, bo narzędzia perswazji w rękach narcystycznego i/lub dominującego trenera to brzytwa w rękach małpy, bo w ostatecznym rachunku zawsze na końcu chodzi o dobro człowieka.
I właśnie tę pieśń usłyszeli ludzie z Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Spodobała im się do tego stopnia, że postanowili książkę wyróżnić. I tak uczynili. Przeszła do historii jako pierwszy laureat nagrody „Książka dla Trenera”, którą Andrzej Szastok wręczył, nie jak to potem było w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego, lecz w czasie I Konferencji „Ludzka Twarz Biznesu”. W Instytucie Psychologii, na KUL-u, w Lublinie. Ex oriente lux! Bo, jak w każdym protest-songu, jest tu iskra nadziei na lepszy świat…
Treść serwisu prawnie chroniona © 2024 Paweł Fortuna | Polityka prywatności | Projekt i wykonanie: CreLab.pl
Treść serwisu prawnie chroniona © 2024 Paweł Fortuna | Polityka prywatności | Projekt i wykonanie: CreLab.pl